مرتضی زبردست

فوتبال به عنوان یکی از رشته های فراگیر و پُرطرفدار جهان قابلیت های خود را سوای عرصه های ورزشی در بخش های اقتصادی و اجتماعی نیز بروز داده و صدها میلیون نفر از کنار آن تغذیه می شوند.
البته همین صنعت پیشرفته و منبع عظیم درآمدزا وقتی در میدان رقابت تحت تأثیر عوامل مختلف از جمله شرط بندی های کلان و سوء مدیریت ها قرار گرفته اصالت ورزشی آن فراموش و حوادث تلخی را رقم زده که در طول سال های دور و نزدیک گذشته شاهد برخی از آن ها بوده ایم.
متاسفانه فوتبال در کشور ما نیز گاهی اوقات از مسیر درست خود خارج و وارد جاده های خاکی پُر از دست انداز می شود.
مهندس اعوانی، یکی از مدیران ارشد و اسبق سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، بعد از اشاره کُلی به موارد فوق، وارد ریز مسائل دربی فوتبال پایتخت شد و گفت: بُرد و باخت طبیعت مسابقه و یکی از عوامل هیجان زای رقابت هاست، تماشاگران سرخ ها و آبی های تهران در شرایط اقتصادی امروز جامعه وقت می گذارند و هزینه می کنند که از نمایش فنی بازیکنان مورد علاقه خود لذت ببرند اما این مهم نه تنها محقق نمی شود بلکه همان هایی که با ذوق و شوق فراوان به امید دیدن یک بازی جذاب راهی ورزشگاه شدند عصبی و پشیمان به خانه بر می گردند.
وی افزود: از مسوولان ورزش و مشخصا فوتبال کشور باید پرسید برای نظم دادن و مقابله با نا آرامی های ورزشگاه ها چه کرده و کدام یک از راه کارهای ارائه شده جواب داده است؟
پرسش بعدی از مدیران باشگاه ها، سرپرستان، سرمربیان و مربیان تیم هاست تا پاسخ دهند چرا بازیکنان تحت حمایت آنان تا این حد نا آرام، معترض و بعضا پرخاشگر شده اند؟
آیا این بزرگواران در تنهایی و در ضمیر خودشان از آن چه در دربی پایتخت به نمایش گذاشته و طرفداران خود را با روحیه خراب مقابل یکدیگر قرار دادند راضی بودند؟
واقعآ واکنش سرپرست و سرمربی سرخابی های تهران بعد از ثبت گل تیم هايشان تناسبی با سن و سال و شأن و شخصیت حقوقی این دو مسوول مثلآ حرفه ای فوتبال ما داشت؟
و در پایان ، پیامدهای نگران کننده تر بعد از بازی، مصاحبه های نسنجیده، بیانه های تنش زا، انتقادهای به جا و نا بجا به داوران و شکایت و شکایت بازی به کمیته های انظباطی و اخلاق فدراسیون فوتبال بود که لازم است به هر طریق ممکن این مشکلات را برطرف کرد.

دیدگاهتان را بنویسید